سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دریافت کد لوگو
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دریافت کد لوگو علم بهتر است یا ثروت؟! - حزب الله 313
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علم بهتر است یا ثروت؟!

یادمه اون موقعها که دانش آموز بودیم ، یکی از موضوعات مطرح در کلاس انشاء موضوع "علم بهتر است یا ثروت "بود ، موضوع معروفی که از خیلی پیش تر از دوره ما مطرح بود و مطمئنا خیلی بعد از دوره ما نیز یکی از موضوعات مطرح و قابل کلنجاری خواهد بود .

پلان اول

دانش آموز روستایی و کوخ نشین که پول خرید کتاب و دفتر نو را نداشت ، نوشته بود که:

"به نظر من ثروت بهتر از علم است برای اینکه ما می توانیم دفتر و مداد نو و جدید بخریم و دیگر نیازی نیست منتظر جشن نیکوکاری باشیم ."

ولی معلم به او گفت : اگر علم داشته باشی می توانی ثروتمند شوی ولی ثروت داشتن باعث عالم شدن نمی شود.دانش آموز کوخ نشین  ما به حرف معلم گوش کرد و با جدیت درسهایش را خواند و با همه مشکلات و محدودیت هایش سالهای تحصیلی را یکی پس از دیگری با نمرات عالی گذراند .

پلان دوم

دانش آموز شمال شهری کاخ نشین که فقط هزینه تحصیلش معادل مخارج  چندساله ی خانواده ی اون دانش آموز کوخ نشین بود، در دفتر انشایش نوشته بود:

"حتما ثروت بهتر از علم است،چون با پول میتوان همه چیز را خرید حتی علم را "

دانش آموز کاخ نشین پایه های تحصیلی را یکی پس از دیگری با کمک همان پولهای بی زبان وبه مدد معلمهای خصوصیش  بدون توجه به درس و درس خواندن  گذراند .

پلان سوم

سالها از کلاس انشاء و موضوع "علم بهتر است یا ثروت" گذشت . دانش آموز کوخ نشین با زحمت فراوان و همت بسیار با وجود امکانات اندک با رتبه خیلی خوب وارد دانشگاه شد و از قرار با دانش آموز کاخ نشین که حتی در کنکور شرکت نکرده بود همکلاسی شد !!!!

باز سوال قدیمی ذهن دانش آموز کوخ نشین دیروز را به خود مشغول کرد که واقعا "علم بهتر است یا ثروت"

=================================

حتما اطلاع دارید که مجلس شورای اسلامی در یک اقدام قابل تامل با پذیرش دانشجوی پولی در دانشگاههای دولتی بدون آزمون موافقت کرد.حال صحبت ما با نمایندگان این است که:

به نظر شما اگر جوانانی که از نظر مالی در سطح پایین یک جامعه  هستند، ببینند که برای رسیدن به جایگاهی مناسب و متعالی هیچ نیازی به درس خواندن نیست و فقط می‌توان از طریق  پول بازی و سیاست‌بازی به مراتب عالی رسید، آیا انگیزه ای برای ادامه تحصیل برایشان باقی می ماند؟!!!و آیا این اقدام باعث دلزدگی و سرخوردگی آنان نمی شود؟!!!

شاید جا دارد که در اینجا این سوال قدیمی را از نمایندگان مردم پرسید که براستی، " علم بهتر است یا ثروت".

 


نوشته : نظرات : نظر